آموزش وب و کسب درآمد اینترنتی

پرزیدنت برای کسب درآمد از وب به شما کمک می کند

آموزش وب و کسب درآمد اینترنتی

پرزیدنت برای کسب درآمد از وب به شما کمک می کند

ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران

انتخاب عناوین در بازاریابی ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و برق اضافه نداده و یا آن را گمراه کننده ننویسید.

 ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

بازاریابی ایمیلی
زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می کند. وقتی که ما آگهی های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی یا حتی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ را می بینیم و می شنویم، هر آگهی فقط مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می گیرد یا به گوشمان می خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می دارند. دلیل آخر این که ایمیل ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می داند و مدتی به آن خواهد پرداخت. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار مؤثر خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل به روش بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هایی با محتویات تجاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد. ایمیل ها معمولا با اهداف مختلفی ارسال می گردند از جمله:         ارسال ایمیل به منظور مستحکم کردن رابطه اعتماد بین فروشنده و خریدار و تشویق مشتری به خرید دوباره     ارسال ایمیل به منظور جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن آنها برای خرید سریع یک محصول     ارسال بنرهای تبلیغاتی در ایمیل توسط شرکت ها به ایمیل مشتریان خود     ارسال ایمیل با هدف ادامه اطاع رسانی به کاربر در دیجیتال مارکتینگ امر نوشکفته ای است .زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می‌کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌کند. وقتی که ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.

▪ دلیل آخر این که ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می‌شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

تعداد درخواست های لغو اشتراک از لیست ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده افرادیست که دیگر تمایلی به دریافت ایمیل از طرف شما ندارند. متن نامناسب و یا هدف‌گیری اشتباه گروه مخاطبان می‌تواند باعث نارضایتی خواننده شود.به نظر شما کدام یک از موارد بالا مهم‌تر به حساب می‌آید؟ شما کدام معیار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی کسب‌وکار خود مهم‌تر به حساب می آورید؟ برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار موثر خواهد بود.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یک عنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.