ux مخفف شده کلمه User Experience می باشد که معنی تحت اللفظی آن “تجربه کاربر” می باشد. در حقیقت طراحان “تجربه کاربر” یا همان UX Designers تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با یک محصول و یا خدمات را ایجاد نمایند. از آنجا که این موضوع یک فرمول خاص ندارد و متناسب با سوژه های مورد نظر ممکن است راهکارهای فرآوانی داشته باشد کار زمانبر و دشواری است. یک طراح تجربه کاربر میخواهد مشکلات کاربر را در مواجهه با سوژه مورد نظر خود، چه از نظر کلامی و لغتی، و چه از نظر محل قرار گیری موارد و زیبایی شناختی و … مورد بررسی قرار دهد و در پی حل آن ها برآیند تا به بهترین تجربه کاری کاربر یا همان Best User Experience دست یابد.
Wireframes صفحه , storyboards و sitemap
Photoshop, Sketch, Illustrator, Fireworks, InVision
UI مخفف کلمه User Interface میباشد که به صورت تحت اللفطی به “رابط کاربری” معنا میشود. بر خلاف UX که بر احساس کلی کاربر از یک محصول معطوف است، UI به چگونگی صفحه بندی محصول توجه دارد. آنها مسئول طراحی هر صفحه با ابزارها و صورتی هستند که بتواند مسیری که طراح UX طراحی نموده را پیاده سازی و جایگذاری نماید. به عنوان مثال زمانی که یک طراح UI میخواهد یک داشبورد سیستم آمارگیری را پیاده سازی کند، ممکن است تصمیم بگیرد که مهمترین موضوع صفحه را در بالای صفحه قرار دهد، و یا آن را در نوار کناری صفحه و یا با طراحی یک دکمه آن را به گونه ای که به تجربه مشاهده ای کاربر و کلیت طرح کمک نماید نمایش بدهد.
می توانید آن را پیدا کنید؟
یافتن اطلاعاتی که نیاز دارید نیز اهمیت دارد. آیا منوی مسیریابی بصری است؟ آیا قسمت مربوط به جستجو در همان جایی که شما انتظار دارید هست؟ اگر مجبور باشید درباره چگونگی یافتن آنچه نیاز دارید زیاد فکر کنید، UX ناقص خواهد بود. این همچنین مستلزم آن است که بتوان خود محصول را هم چه با جستجوی آنلاین و چه با سایر ابزار پیدا کرد.
آیا نیازی از را برطرف می کند؟
یک محصول می تواند به صورتی زیبا طراحی شده باشد و استفاده از آن آسان باشد، اما اگر نتواند نیازی را که شما دارید مرتفع سازد، شما به آن علاقه مند نخواهید بود.
آیا می خواهید از آن استفاده کنید؟
اگر طراحی محصولی بصری باشد و استفاده از آن آسان باشد، شما می خواهید که از آن استفاده کنید. و اگر چنین نباشد چه؟ حتی مفیدترین و کاربردی ترین محصولات نیز می توانند یک تجربه ضعیف کاربری را فراهم آورند اگر بطور کلی خسته کننده باشند و یا علاقه ای به استفاده از آنها نداشته باشد.
آیا به نظر شما این محصول باارزش است؟
اگر محصولی برخی از ارزش های مهم زندگی شما را فراهم نکند، احتمالاً شما آن محصول را برای مدتی طولانی نخواهید خواست. آیا آن محصول در صرفه جویی در زمان یا هزینه به شما کمک می کند؟ آیا در رسیدن به اهداف شخصی یا حرفه ای به شما کمک می کند؟ هر معیاری که داشته باشید، یک محصول باید در هنگام استفاده ارزشی به شما بیفزاید.
آیا به آن اعتماد دارید؟
قابلیت اعتماد مساله بزرگی است. اگر شما به یک وب سایت اعتماد نداشته باشید، اطلاعات حساب بانکی خود را برای خرید به آن نخواهید داد.
آیا برای شما دسترسی پذیر است؟
اگر نتوانید به مقصد مورد نظر خود برسید، نمی توانید از کالاها یا خدماتی که به شما پیشنهاد شده است استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه همه به محصول شما دسترسی دارند، کاربران با ناتوانی و معلولیت نیز باید مد نظر قرار گیرند.
تفاوت بین واسط کاربر و تجربه کاربر
ما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن UI یا واسط کاربر درباره UX فکر کنیم. این دو مساله اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند یا حتی با هم یکی در نظر گرفته می شوند.
یک تفاوت بزرگ وجود دارد که با آن می توان تفاوت این دو مساله را توضیح داد. بدن انسان را در نظر بگیرید. استخوان ها کدها هستند و UX همه آن چیزی است که در بدن است و باعث کار کردن درست بدن می شود و UI همه آن چیزی است که در خارج از بدن است و باعث می شود ظاهر بدن زیبا و جذاب به نظر برسد.
UI بر این تمرکز دارد که یک محصول چطور به نظر می رسد و چطور عمل می کند. این شامل همه چیز از طراحی جریان مسیریابی سایت گرفته تا طراحی ظاهر آن می شود. با این وجود، UX آن طراحی را به خود می گیرد و اطمینان حاصل می کند که بر اساس المان های آرایش UX برای کاربر مفید است.
بسیاری از مردم طراحی وب را به عنوان دکور وبسایت میشناسند، یا به نوعی هنر ساختن یک وبسایت زیبا. در حالی که، طراحی بیشتر در مورد نحوه کار کردن است نه ظاهر. طراحی راجع به فرم و کارکرد است. برخلاف تعریف طراحی در هنر، طراحی خوب تنها بصری و حسی نیست، بلکه برای استفاده ساخته میشود.
هدف طراحی، حل مشکل به روشی کارآمد است. طراحی، بر اساس درک دید کاربر از دنیاست، اینکه آنها چگونه فکر میکنند و چگونه رفتار میکنند. ابزارهای طراح بسیار گستردهتر از رنگها و نوع فونت است و شامل تحقیق درباره کاربر، ایجاد پروتوتایپ، تست کاربردپذیری و تجربه کاربری و خیلی چیزهای دیگر میشود.
برای
دسترسپذیر کردن وبسایت خود، نیازی به افزودن قابلیتهای اضافی و محتوای
تکراری نیست. رمز دسترسپذیری در طراحی وبسایت و محتوا به نحوی است که
کسانی که مهارت کم یا دستگاههای محدود دارند هم در نظر گرفته شوند.
هزینه ساخت یک وب سایت دسترسپذیر از پایه، با هزینه دسترس پذیر کردن یک
وب سایتی که از قبل وجود دارد و دسترس پذیر نیست برابر است.
درست کردن
وب سایتی که دسترس پذیر نیست، ممکن است تلاش بیشتری هم احتیاج داشته باشد
اما همیشه در بلند مدت سودمند است، زیرا نگهداری وبسایت دسترسپذیر
آسانتر و ارزانتر است.
– دسترسی به کاربران بیشتر – تعداد زیادی از مردم با معلولیت زندگی میکنند.
سایت دسترسپذیر همیشه کاربردپذیری بیشتری دارد.
– سایت دسترس پذیر با سئو سازگار است (SEO friendly)
– سایت دسترسپذیر مزایای دیگری دارد. برای نمونه هر صفحه زودتر بالا
میآید، قابلیت چند مرورگری دارد و مدیریت محتوای آن بسیار سادهتر است.
همنچین طراحان UI معمولاً وظیفه یکپارچگی سبک طراحی در کل روند محصول را نیز بر عهده دارند، به صورتی که به صورت شهودی، نوع چینش و محتوای صفحات با یکدیگر همخوانی داشته باشد و همچنین زبان طراحی مورد استفاده سازگاری خودش را در تمامی روند ها و صفحات محصول حفظ نماید. حفظ این ثبات در نمایش المان ها، نمایش خطاها و سبک طراحی ضروری می باشد.
طراحی رابط کاربری نهایی
Photoshop, Sketch, Illustrator, Fireworks
به صورت کلی باید گفت که مرز بین UI و UX در بیشتر موارد مبهم است و در بسیاری از موارد شرکت ها این نقش را ادغام میکنند و به یک شخص و یا گروه کاری واگذار میکنند.
نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب میآید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمیگیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت میپردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.
اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست میآید و به طور مشخص نمیتوان در مورد این موضوع صحبت کرد.
این شرکت پس از بررسی ۲۱ میلیون ایمیل ارسال شده اطلاعات جالبی در مورد زمان ارسال آنها منتشر کرده است. این ایمیلها در ساعات ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ ارسال شده بودند که پس از آنالیز مشخص شد که ایمیلهای ارسال شده در ساعات ۸ و ۹ به مقدار بیشتری باز شدهاند.
از سوی دیگر این ایمیلها در دو روز سهشنبه و چهارشنبه بیشتر باز شده اند و در حقیقت نرخ کلیکخوری آنها از دیگر روزهای هفته بیشتر بوده.
البته این تحقیقات در کشور انگلستان صورت گرفته و مشخصا در ایران نمیتوان به آنها بسنده کرد و لازم است که خود ما، برای کسبوکار خود این تستها را انجام داده و نتایج بدست آمده را آنالیز کنیم.
اخیرا وبسایت ایمپلیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیلهایی که تیتر آنها بیش از ۱۰ واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار میگیرند و در جامعه آماری این تحقیق، ۴۶% به چنین ایمیلهایی واکنش نشان دادهاند. در صورتی که ۲۶% دیگر فقط با ایمیلهایی تعامل داشتند که تیترش دارای ۶ واژه یا کمتر بوده.در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که ۴۰ درصد آنها، با ایمیلهایی وارد تعامل شدهاند که شامل بیش از ۵۰۰ واژه بوده.
امروزه با توجه به رشد استفاده از رایانامه و ایمیل در بین کاربران مختلف رایانه و همچنین جامعهی انسانی، توجه بیشتری از جانب بازاریابان به این بخش معطوف شده است، که سرمایه گذاری را در این بخش انجام داده تا سود خوبی را به جیب بزنند! پس این گونه بازاریابان به فکر استفاده از ایمیل تبلیغاتی می افتند که حتماً باید نکاتی را در نظر داشته باشند. دقت کنید که اگر شما هم می خواهید از ایمیل تبلیغاتی برای مقاصد خود استفاده کنید، شاید اولین گام این باشد که شناخت کافی از خوانندگان خود داشته باشید. شما باید بدانید که برای چه افرادی می خواهید ایمیل آن هم از نوع تبلیغاتی ارسال کنید. این موضوع خیلی مهم است، و در آخر می تواند منجر به رشد کسب و کار شما شده، و یا با شکست روبرو شوید. منبع : تبلیغات انلاین بلاگ اد
شما باید به شناخت کافی نسبت به خوانندگان ایمیل های تبلیغاتی خود برسید و سپس اقدام به دستور دادن نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال نامه های انبوه کنید. این کار به موفقیت بیشتر کار شما می انجامد. در درجه اول، شما باید بدانید که افرادی که قرار است نامه های شما را دریافت کنند، اصلاً علاقه ای به این کار شما دارند یا خیر. پس از آن باید به این بیاندیشید که آیا آنها به زمینه کاری شما علاقه مند هستند یا خیر. اگر این دو مورد را در نظر بگیرید، نصف کار شما از نظر اصولی صحیح است.
به این موضوع باید خیلی دقت کنید که افرادی که به آنها نامه ای را ارسال میکنید، حتماً باید رضایت انجام چنین کاری را به شما اعلام کرده باشند. مثلاً زمانی که در سایت تان، فرمی را قرار می دهید که بازدیدکنندگان در ازای وارد کردن نشانی ایمیلشان، کتاب رایگانی را دریافت کنند، این به این منزله است، که آنها به شما این اطمینان را دادهاند که از شما نامه هایی را دریافت کنند. البته این به مهارت شما بستگی دارد که آنها را همچنان جزء بازدید کنندگان و خوانندگان خود نگه دارید.
دقت کنید که باید در نامه هایی که ارسال می کنید، این اجازه را به آنها بدهید که هر زمان که خواستند، از اشتراک خبرنامهی شما که کمی هم رنگ و بوی تبلیغاتی میدهد، انصراف دهند. این حق هر کسی است که نشانی ایمیلش را به شما داده است و شما باید به این اعتماد خیانت نکنید و صندوق ورودی آنرا بدون درخواست وی از نامه های پراکنده پر نکنید. متاسفانه شاید خیلی از سرویس هایی که همینک در حال کار کردن در زمینه ایمیل مارکتینگ هستند و فارسی زبان هم هستند، اصلاً به این نکته دقت نکنند.
نکتهی دیگر این است که حتماً باید بدانید زمنیه کاری شما چیست، و بیشتر در چه حوزه ای فعالیت میکنید که مطالب و مضامینی را برای مشترکین خود ارسال کنید که آنها میپسندند و میدانند که از این به بعد در همان زمینه شروع به ارسال مطلب در رایانامه آنها میکنید.
در نهایت منظور از شناخت را امیدوارم که درک کرده باشید. شما باید مخاطبین خود را از روی فرمی که بوسیله آن اقدام به جمع آوری ایمیل آنها کرده بودید، شناخته باشید، قبل از این که شروع به ارسال ایمیل تبلیغاتی به صورت انبوه کنید.
بازاریابی رسانههای اجتماعی (Social Media Marketing) یک مفهوم است که مانند سایر مفاهیم جدید یک تعریف ندارد.
رسانههایی که مردم محور (کاربر محور) هستند و بیشترین میزان بازدیدکنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص دادهاند. بنابراین به نظر میرسد، این رسانهها برای کسبوکارها بسیار جذاب و دلربایند. زیرا کسبوکارها همیشه به دنبال کسب توجه و علاقه مخاطبان (مشتریان یا کاربران) بودهاند. اینجاست که علم بازاریابی رسانههای اجتماعی مطرح میشود.
هنوز هیچکس تصور نمیکرد که روزی جنبه اجتماعی اینترنت بصورت کاربرد اصلی
آن درآید. قوه محرکه این امر، نیاز اجتماعی به یافتن اجتماعات آنلاین است.
اما طنز جالب در این میان در این است که بر اساس فرضهای اولیه درباره اثرات
اجتماعی اینترنت، از آنجا که این ابزار باعث محدود کردن فزاینده افراد به
روابط غیر شخصی و رودررو میشود بنابراین می بایست به آن به چشم یک نابود
کننده اجتماعات نگریسته میشد.
به نظر میرسد اینترنت در حال خلق تغییراتی اساسی است.در نتیجه ذات و طبیعت
روابط در جامعه و اجتماعات اینترنتی نیز با وضع قوانین جدید تغییر
میکند. به عبارتی ما تنها در حال تغییر کانال های ارتباطی خود نیستیم بلکه
به دنبال راهی برای ایجاد روابط اینترنتی صحیح و منافع طولانی مدت مشترک
هستیم.
این گونه جوامع جدید هیچوقت جایگزین جوامع اجتماعی از نوع واقعی شان
نخواهند گردید، بلکه به عنوان تسهیل کننده تجارب اجتماعی عمل خواهند کرد.
به گونه ای همزمان، این اجتماعات جدید در حال جهانی تر و محلی تر شدن هر چه
بیشتر هستند. تسهیلات ارتباطی به ما امکان می دهد تا در سطح جهانی و از
راه دور به شیوه ای جدید با اجتماعات که منافع مشترکی داریم، بپیوندیم.
در نتیجه پیوستن به این "اجتماعات از راه دور" قادر خواهیم بود تا در
دنیای واقعی نیز روابط اجتماعی بهتری با همسایگان، بازارها و دولت های
محلی برقرار سازیم.
ونچرلی معتقد است که اینترنت انتظارات درباره تدریس و آموزش را بالا برده
زیرا اساتید امروزه مجبورند مطالب خود را با عمق بیشتری بیان و حوزه های
شناختی جدید را بسیار بیشتر از آنچه در گذشته مورد توجه بود، پوشش دهند.
دانش آموزان نیز همچنین انتظار دارند که دامنه فرآیند یادگیری خود را در هر
لحظه که نیازمند سئوال و برقراری رابطه با استاد باشند، به خارج از محدوده
های کلاس گسترش دهند. پست الکترونیکی، اتاق های گفتگو ، نشست های اینترنتی
و ... باعث گردیده تا ارتباط دانشجویان با استاد و مطالب درسی خود بیشتر
گردد.
این امر نکته مثبتی برای آینده آموزش و تعلیم محسوب می شود. در عین حال که
شبکه های اجتماعی برای جوانان در ایالات متحده و دیگر کشورها بسیار مهم
است، این امر باعث بروز سردرگمی در کلاس ها نشده است.
افراد زیادی به اینترنت به عنوان منبع دوستیابی و کسب اطلاعات مراجعه می
نمایند. کاملا بدیهی است که این امر به روابط دیپلماتیک در سطح بین الملل
کمک خواهد کرد.
اینترنت امروزه امکان کاملا غیر منتظره برقراری ارتباطات بین افراد و
شهروندان را فراهم نموده است، امری که در تاریخ روابط بین الملل در تئوری و
در عمل به یک رویا شبیه بود. اینترنت به کلی این خط سیر را تغییر داده و
امکان برقراری ارتباطات بین افراد و گروه های یک اجتماع با افراد و گروه
های جوامع دیگر را مهیا کرده است.
طبیعی است که این امر اثراتی جهانی از خود بجای خواهد گذاشت، همانگونه که
ارتباط بین نخبگان و رهبران جوامع اثرات مشهودی روی امکان برقراری روابط در
سطح بین الملل داشت. امروزه، شهروندان در دو طرف مرزها میتوانند عقاید،
نظرات و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، و از این گذر به خلق
قلمرو عمومی جهانی بپردازند که میتواند کاملا مجزا، و در مواردی متناقض،
با قلمروهای ارتباطی در سطوح دیپلماتیک و دولتی باشد.
آنچه که یک دولت، خوب و ضروری میپندارد، ممکن است با نظرات کاربران
اینترنتی در سرتاسر جهان مطابق نباشد. این امر باعث ایجاد تنش در سیستم های
بین المللی و در عین حال نوعی جدید از محدودیت در حوزه تواناییهای
دولتها میشود.
● آدرسهای شبکه اجتماعی
در اینجا نشانی بعضی از سایت هایی که در زمینه ترکیب و ارتقاء ارتباطات
اجتماعی موجود و همچنین تشکیل گروه های اجتماعی جدید هستند را مشاهده می
نکنید. این سایت ها از جمله شبکه هایی هستند که با سرعت در اینترنت در حال
رشد بوده و نشان دهنده پدیده ای غیر معمول به نام اعتبار روز افزون اجتماعی
هستند.
myspace یک گروه اینترنتی است که در آن شما می توانید با دیگر دوستان رفقای
خود آشنا شده و در عین حال فضایی اختصاصی را در اختیارتان قرار می دهد تا
در آن عکسها، ژورنال ها و سلایق خود را با شبکه ای در حال گسترش از رفقای
مشترک خود به اشتراک بگذارید.منبع : تبلیغات انلاین بلاگ اد
facebook فهرست راهنمای اجتماعی که به افراد اجازه می دهد تا اطلاعات خود
را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این آدرس همچنین به افراد کمک می کند تا
به آن بخش از اطلاعات که بیشترین ارتباط با فرد را داراست، دسترسی داشته
باشند.
در آدرس سایت craigslist شما می توانید به مواردی از قبیل؛ بازارها ، طبقه
بندی انجمن های محلی ، کاریابی ، مسکن، لوازم و خدمات، آگهی ، فعالیت های
اجتماعی، دوستیابی، مشاوره و اطلاعات اجتماعی و بسیاری از اطلاعات دیگر را
بدست آورید.
wikipedia بزرگترین دایره المعارف مرجع در اینترنت است ،این دایره المعارف
رایگان و بصورت اشتراکی توسط مردم سرتاسر جهان نوشته می شود.
بازاریابی رسانههای اجتماعی (Social Media Marketing) مانند سایر مفاهیم یک تعریف ندارد، بلکه کارشناسان و متخصصان مختلف برای آن تعاریف متعدد ارائه کردند. برخی از این تعاریف را با یکدیگر مرور کنیم:
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرمی از بازاریابی اینترنتی است که از رسانههای اجتماعی برای دستیابی به ارتباطات بازاریابی و برندسازی استفاده میکند. بازاریابی رسانههای اجتماعی در درجه اول شامل به اشتراکگذاری اجتماعی محتوا، ویدیوها و عکسها برای اهداف بازاریابی است.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرآیند بازاریابی یک محصول، سرویس یا نام تجاری از طریق مصرفکنندگان یا دیالوگهای سازمانی با استفاده از رسانههای اجتماعی است.
- بازاریابی در رسانههای اجتماعی، فرآیند بدست آوردن ترافیک سایت یا توجه از طریق رسانههای اجتماعی است.
- برنامههای بازاریابی شبکه های اجتماعی معمولا تلاش برای ایجاد محتوایی که توجه جذب کند یا خوانندگان را تشویق کند آن را در سراسر شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
- استفاده از رسانههای اجتماعی برای ترویج شرکت و محصولات خود را بازاریابی رسانههای اجتماعی گویند.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرآیند ترویج وبسایت ، محصولات یا سرویسها از طریق کانالهای اجتماعی آنلاین و ارتباط با جامعه بسیار بزرگی از افراد که از طریق کانالهای تبلیغاتی سنتی امکان پذیر نیست را گویند.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی است که تمرکز آن به روی مردم است نه روی محصولات اهداف اصلی بازاریابی رسانههای اجتماعی را میتوان در موارد زیر باشد:
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد. زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد. بنابراین تدوین یک «استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی» یک اصل اساسی برای کسبوکارهای علاقمند این حوزه به شمار میرود.
dailykos فضای اینترنتی آزادی خواهانه جهت تفسیرهای سیاسی و به تحرک وا
داشتن آراء و عقاید و townhall فضای اینترنتی محافظه کارانه جهت تفسیرهای
سیاسی و به تحرک وا داشتن آراء و عقاید است.
تغییر و تحولات در نظام اجتماعی ناشی از اینترنت انکار ناپذیر است. این
تغییرات حتی شیوه برقراری ارتباط شاگرد و استاد و روش تدریس در سطوح
دانشگاهی را هم متحول کرده است. این امر بطور اساسی قابلیت انجام تحقیقات
توسط دانشجو یان و به اشتراک گذاشتن یافتههای آنها با دیگران را بالا برده
است. امروزه حتی بچه ها هم به نوعی برای تکالیف درسی و برقراری روابط
اجتماعی خود به اینترنت وابسته شده اند.
نظریه جامعه علمی بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰ مطرح بود، و در اوایل دهه
قرن بیست و یکم، دانش آموزان آمریکایی به دنیایی وسیع و در حال رشد از
اطلاعات دسترسی پیدا کردند.
امروزه، دیگر اینکه استاد درباره حقایق، ارقام و داده ها به شاگردان خود
مطلب بیاموزد کافی نیست زیرا دانشجویان خود می توانند در منابع الکترونیکی
که به وفور نیز یافت میشوند اینگونه اطلاعات را بدست آورند.
در عین حال، دیگر حتی نمیتوان از آنها انتظار داشت تا مطالب کتاب های درسی
خود را حفظ و یا درس پس بدهند. در عوض آنچه اکنون دانشجویان بدرستی به
دنبال آن هستند پرداختن عقلانی و انتقادی به روابط بین پدیده ها و ایجاد
ساختارهای تحلیلی برای مواجهه با مسائل از ابعاد مختلف است.