از آنجایی که در تهیه و تولید
تیزرها سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از
تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح
اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید،
تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران،
فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک
تیزر انجام می شوند.
استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می
آیند. تیزرهای موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص اند. دارای مفهومی خلاق
هستند و از اجرای مناسبی نیز برخوردارند.
انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است.
قالب های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند.
برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می
دهند. آنچه مهم است باید قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام
آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند. انتخاب یک
قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن
استفاده کنیم. قالبهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برخی از مهمترین
آنها عبارتند از قالب داستانی، نمایشی، تائیدی، طنز و فکاهی و …
آنچه مهم است انتخاب قالب درست برای آگهی تبلیغاتی و نمایش خلاقانه پیام
است. یک تبلیغ دهنده موفق، هدف و مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده، پیام
مناسب را در قالب مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی های مناسب
نسبت به تهیه تیزر اقدام می کند. پس از آنکه تیزر تبلیغاتی تولید شد مورد
آزمایش و تست قرار می گیرد. در این مرحله میزان اثربخشی تیزر تولید شده بر
نمونه ای کوچک از مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از رفع نواقص و
تائید نهایی تیزر می بایست نسبت به انتخاب شبکه تلویزیونی و زمان پخش
مناسب اقدام نمود. نهایتاً پس از خرید فضای نمایشی در شبکه تلویزیونی تیزر
تولید شده به نمایش درخواهد آمد.
گزارش های میکر، شامل داده هایی از شرکت ویدیویی Unruly بود که نشان می داد
رونق تبلیغات آنلاین برای مصرف کنندگان اصلاً جالب و شگفت انگیز نیست. 92
درصد از 3200 کاربر اینترنت عنوان کردهاند که قصد دارند از
مسدودکننده های تبلیغات (ad blocker) استفاده کنند و 62 درصد مردم
گفته اند که تبلیغات ابتدای فیلم موجب ناراحتی آن ها می شود. همچنین
مطالعات نشان دادند که 81 درصد تبلیغات ویدیویی بی صدا هستند و برای آنکه
صدا پخش شود، مصرف کنندگان باید روی آن ها کلیک کنند.
در بازارهای به شدت رقابتی
امروز بسیار اتفاق می افتد که تیزرها و آگهی های تبلیغاتی جذاب و حرفه ای
خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند.
تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به
مزیت رقابتی شرکت شوند،دراین قسمت به بهترین ویژگی های کلیدی تیزر
تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.
ایده های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم
انجام می شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و
حرفه ای ساخته می شود.
زیبایی و جذابیت های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه ی جنبه های زیبایی شناسی مورد انتظار در عمل محقق می شوند.
سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم زمان چندین تیزر به
مشتریان کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران
داشته کنند.
مخاطب محور: این تیزرها با توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته
شده و تلاش می شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از
فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.
موارد استفاده فیلم ها و تبلیغات ویدیویی